Ahoj,
diskuzi vítám...

> Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj,
kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak
momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako
jedna cesta, např.
> http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history
> http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history

*** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací
tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky
vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici,
pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde
mají řadicí pruhy, případně vodící stěny.

podrobněji rozepsáno zde:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Datov.C3.BD_model

ha
hanoj