zdar,

téma tisíckrát omílané bez všeobecné shody ...

OSM připouští různé možnosti, viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Addresses

osobně považuju za nejlepší mít to na vchodu, popř. na budově, není-li pozice
vchodu známa nebo více vchodů má stejnou adresu

nicméně za názor, že adresa nemusí být na (samostatném) bodu uprostřed budovy,
budu nejspíše kamenován (přinejmenším již se mi stalo, že adresa, co jsem dal
na budovu, byla změněna na bod ...)

K.