Prosazuju takovou úroveň zobecnění, která je v datech nějakým způsobem
*užitečná* i člověku, nejen stroji, který si předzpracuje "EVKdFSMiD je
podmnožina pastafariánů."

Klasifikovat evangelické církve v situaci, kdy u nich máme doslova
*jednotky* tagů[0] mi připadá jako matoucí (viz tady to zmatení jazyků u CB
a ČCE, a to jsme se ještě nedostali k *Jednotě* Bratrský - zas nějaký
Brethren! - natož třeba Ochranovskýmu seniorátu). Z pohledu UX mi připadá
logičtější "co je to za kostel?
římskokatolickej/protestantskej/pravoslavnej" než
"vinohrady_brethren_reformed_in_1991" ("hm, aha, cože"). Právě toto snad
odpovídá na otázku "k čemu to v praxi bude."

Jinak značka kostela plyne z amenity=place of worship + religion=christian;
zda to nějaký renderer ještě *dále* specifikuje podle denomination, nevím.

Jinak nesouhlasím, že "bratři" asociuje našinci "protestant" - brněnští
mají dokonce zastávku Nemocnice Milosrdných Bratří, a ejhle, žádný
protestanti: katolíci, mniši. I mně jako evangelíkovi se u toho slova prvně
vybaví mnišské řády.

HPM

[0]: http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/denomination#values

Dne 21. 3. 2017 13:33 napsal uživatel "Karel Volný" <ka...@seznam.cz>:

zdar,

> Jakkoli bych si přál přesnou klasifikaci na všechno, i majoritní ŘKC má
> dokonce nesprávný tagy (roman_catholic je až 2. co do četnosti za
> nepřesným catholic). U evangelických církví bych se spokojil s
> "protestant" (NE *evangelical, to není totéž!) jako kompromisem mezi
> přesností a srozumitelností, případně s upřesněním v operator, pokud to
> nevyplývá už z oficiálního názvu sboru, jako tady u ČCE ve Strašnicích:
> https://openstreetmap.cz/node/296775408#map=17/50.07553/14.49034&layers=h

nechápu ... přeješ-li si přesnost, proč prosazuješ zobecnění?

z pohledu lokálního, i průměrně vzdělaný bezvěrec ví, že co má u nás něco s
bratrama, tak to nejsou katolíci

z pohledu globálního, nějakému indiánovi - hinduistovi asi "protestant"
neřekne o nic víc než "brethren"

tak pro koho je takové zobecnění určeno? - resp. otázka by měla znít "k čemu
jim to v praxi bude", protože věřím, že existuje i množina lidí mimo výše
popsané dvě skupiny, ale obávám se, že zkoumat denomination u nějakého
objektu
v ČR nebude jejich hobby a plně se spokojí s tím, když obě možnosti povedou
mapě na značku kostela

K.