Tak k posledním dvěma příspěvkům drobné přiznání:

České Budějovice kontroluji víceméně pravidelně, hlídám změny a otravuji,
pokud se mi cokoli nezdá, poznámky k mapě řeším/přidávám průběžně.

Ten Český Krumlov jsem čistila, zejména od příspěvků z maps.me, docela
nedávno - tak před měsícem. Proto toho tam moc není. Stejně jako kdekoli
jsem narazila na poznámky v místech, kde jsem se babrala s poštovními
schránkami. Samozřejmě, že po vsích toho moc nebylo.

A hlásím se k tomu, že některé příspěvky do OSM, případně poznámky, řeším
trochu rázněji než mnozí jiní. Pokud mi jméno uživatele nic neříká, podívám
se na počet změn, které má, a podle toho reaguji. Pokud je to začátečník,
kontaktuji jak přes poznámky k sadě změn, tak, pokud nereaguje, i přímo
přes zprávu uživateli v OSM. A zejména u změn z maps.me tomu dávám čas na
odpověď podle toho, jak problematická ta změna je. Pokud si někdo z
neznalosti do OSM přidá body typu "tetička z Moravy", přidám komentář na
původní changeset, revertnu to hned, a jen pošlu zprávu s vysvětlením. U
jiných změn čekám na odpověď, ale čas tomu dávám podle toho, jak moc se mi
ta změna zdá/nezdá. Někde čekám týden, jinde měsíc. U očividných nesmyslů
(co přibylo v mapě jednoznačně není na místě, případně jasné duplicity),
poměrně často vymazávám/slučuji víceméně hned jakmile to zjistím. Podobně u
prastarých poznámek, kdy se dá pochybovat o tom, jestli dotyčný stále ještě
mapuje.

A z mých zkušeností - na komentáře ke změnám reagují jen ti, co mapují
častěji. Průměrný "nový" uživatel z mobilu se přihlásil v horším případě
nějakou dočasnou adresou, a o komentáři ani neví, v lepším případě to hned
začne mazat jako spam, pokud to doputuje až k němu do schránky. Na zprávy
uživatelům maps.me od října loňského roku nepřišla jediná reakce.

Abych ale tuhle apku nepomlouvala - opravdu je to uživatelem, před zhruba
měsícem či dvěma nám tady proběhl někdo, kdo pomocí maps.me mapuje poi a až
na nutnost sloučení pár tagů, které byly na budově (tedy cestě) a dotyčný
to tedy neviděl, to nepotřebovalo nic jiného než zkouknout, pokývat hlavou
a jít si dál po svém ...

Majka