Ještě bych se vrátil k tomu importu do gisu.

Zajímalo by mě, jestli jsou v OSM datech části budov nějak logicky spojeny,
nějakou relací, nebo nějakým tagem?

Řekněme třeba svato-Vítská katedrála. Vidím, že je složena z 18ti polygonů
(v příloze). Jsou tyto nějak logicky seskupeny? Zkusil jsem exportovat XML
data z mapy
<http://www.openstreetmap.org/way/279535799#map=19/50.09077/14.40109>, ale
nevidím ve struktuře žádnou relaci, která by katedrálu "držela pohromadě"
:-).

V těch F4mapách používají pouze barvy a výšky, já na budovách volím náhodné
textury a podobně, takže bych měl třeba v tomto případě každou věž jinou. V
horším případě by kus katedrály byl panelák a jiný kus třeba vila.

V.