Zdravím,

ad "3D terény v interním binárním formátu určeným pro rendering":

...pro představu:

jde o sadu modelů v OpenFlight <https://en.wikipedia.org/wiki/OpenFlight>
formátu (to je 3d soubor, jako 3ds, obj...a spol.), přičemž každý model má
tvar pravoúhlého trojúhelníku. Např: ČR je přibližně obdélník 2:1, složený
z dvou čtverců, respektive 4 těchto trojúhelníků (o straně stovek km...).
Každý pravoúhlý trojúhelník se rozpadá na další dva menší pravoúhlé
trojuhelníky..až na nejvyšší detail (trojúhelníky o straně jednotek km).
Tento systém se jmenuje BDAM
<http://vcg.isti.cnr.it/publications/papers/bdam.pdf>. Jednotlivé
trojúhelníkové modely jsou hromada dalších trojúhelníků a textur, které
tvoří budovy, stromy.....atd. Vše bez ambicí na vyhledávání a podobných
záležitostí, jako u databází. Celé je to pak ještě přechroustané do
firemního, interního formátu a zazipované, aby to při nadzvukové rychlosti
letu stíhalo načítat z disku.

Ale na tu definici z autorského zákona lze asi napasovat cokoliv...

V.