> jsou zároveň příjezdovky k chatovým oblastem.
>
> To přece nepopírám a o tyhle cesty nejde. Mě ale zajímá cesta ve
> vesnici či městě, nadto v území zdůrazněném jako obytná zóna (tenhle
> výklad "landuse=residential" je samozřejmě můj a nepřesný), průmyslová
> či obchodní zóna. A v katastru to může být klidně jako užitková
> komunikace, ostatní komunikace nebo rovnou jen ostatní plocha.
>
> @jzvc:
> Ať wiki zkoumám jak zkoumám, česky nebo anglicky, "Tuto značku
> nepoužívejte pro zakreslování veřejných nezpevněných cest v
> [...]

Možná bychom si ta pravidla pro ČR měli doplnit. Za mne bych doporučoval
se zamyslet nad následujícím:

- V rezidenční oblasti na vesnicích jsou poměrně často "polňačky", které
  které vedou na pole.

- Co s těmi příjezdy do chatových oblastí, které často navazují plynule
  na dědiny, bývají tagované ještě jako součást landuse=residential ale
  minimálně některé přijezdové polňačky už u nich bývají dost nebezpečné
  (typicky tam existuje nějaká slušná cesta a pak nějaké polňačky)?

- <heretic reason="nemapujeme pro navigaci">Existuje aspoň nějaký navigační
  SW používající OSM data, který umí zohlednit surface a/nebo smoothness? Kolem
  smoothness je navíc ve wiki kontroverze kolem principu
Verifiability...</heretic>

  Na jednu stranu chápu princip a píšu ten heretic tag, ale na druhou stranu
  bych nerad, aby mne začaly navigace tahat cestami, kde si můžu vybrat mezi
  proražením olejové vany a couváním do kopce po blátě do pravého úhlu, když
  je na dědině vyježděná zkratka od traktorů... obecně bych highway=service
  bral jako něco, co by minimálně mělo být sjízdné pro normální auto na asfalt.

Petr