Souhlasím s Milanem. Je to velká ostuda. A s bodem aspoň odpadne problém s přesnou definicí hranice. A když se v budoucnu nějaká data přece jen uvolní, není problém bod předělat na relaci.

Michal

Dne 13.08.2018 v 21:32 Milan Cerny napsal(a):
Jen pro zajímavost jsem zadal do hledání v OSM slovo "Šumava" a vypadla na mě
spousta pekáren Šumava v Liberci a okolí, zastávka autobusu v ČB, kino Šumava, ale o
pohoří či oblasti ani zmínka.
Stejně tak "Brdy", jen kopec u Kopřivnice.
To mi připadá hodně špatně. Pohledem "z venku", proč používat mapu OSM, když mi
ani neřekne, kde je Šumava nebo Brdy.

Některá pohoří jsou v OSM jen jako bod zhruba uprostřed oblasti, například
Pyreneje, Apeniny. Pro tento účel by to mohlo stačit.
https://www.openstreetmap.org/node/3791620621

Milan
Od: Jan Macura <macura...@gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 13.08.2018 19:36
Předmět: Re: [Talk-cz] geograficke regiony v CR

Troufám si tvrdit, že jde jen o to, koho se zeptat. V daném případě žáka
základní školy
<http://www.unium.cz/materialy/0/0/ceska-republika-prirodni-podminky-m23518-p1.html>,
případně jeho rodičů.
(...)

Jen netuším, jestli "učí se to ve škole" je povolený zdroj dat ;)

Zajímavá a trefná poznámka :-) source=global_knowledge ? :-)

P.S. Nehci tím nikoho otrávit od mapování, co komu přijde užitečné, jen se
mi zdá, že zrovna v případě geomorf. celků je přidaná hodnota pro uživatele
dat zcela nulová. Těžko totiž zmapovat něco víc, než to, co zkopírujeme z
nějaké jiné mapy, kterou nakreslil nějaký odborník v podstatě od stolu. Na
Wikipedii se např. před nedávnem diskutovalo
<https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Pod_l%C3%ADpou/Archiv_2018/01#Geomorfologick%C3%A9_%C4%8Dlen%C4%9Bn%C3%AD>
rozdílné vymezení geomorf. celků různými autory. Tím se tenhle jev liší
třeba od polí, adres nebo domů, které taky sice importujeme od jinud, ale
celkem snadno jsme schopni je ověřit OTG a případně opravit.

H.