Narazil jsem na zajímavost, kterou jsem v naších podmínkách moc neočekával:
Dneska jsem byl mapovat NS Rudka a teď když to zanáším do OSM, tak jsem
narazil na:
https://www.openstreetmap.org/way/81924781
kde na konci je hezký opečovávaný pramen a NS (založená obcí) tvrdí, že
je to pramen Bobravy.
Přitom Dibavod a tudíž všechny ostatní zdroje tvrdí, že pramen je:
https://www.openstreetmap.org/way/81917943#map=17/49.24745/16.31801

Jedná se asi o 500 metrů a oba kousky leží v katastru stejné obce, takže
se dá vyloučit soutežení typu "bude to u nás".
V reálu jsou oba ocásky spíše strouha plná vlhkého bahna (ta na západ
více bahna, ta na východu více voda) - a obávám se, že v tom západním
ocásku bude těžko určit začátek (to může být klidně rozdíl 300 metrů),
takže klasická poučka - co je delší je začátek řeky - se tu bude blbě
hledat.

V podstatě je to dilema zda věřit místním, nebo zda věřit ouřadům.
Co s tím?

Mirek