Dne 8.7.2020 v 9:18 majkaz napsal(a):

Nastav JOSM na 3GB, pouštěj jen ten. A nejvíc paměti tam berou zobrazené vrstvy - nejlepší je editovat v dávkách, a minimálně ty mapové podklady po nějakém delším čase vypni a znovu zapni, speciálně pokud "přeskakuješ" z území na území. Dá se takhle, i když blbě, editovat i s 1GB paměti pro JOSM. Bývaly časy, kdy to tolik nepotřebovalo.

Pokus ...

Kdyz stahnes jeden "ctverecek" kterej ma rekneme +- 1MB RAW dat, tak si josm sezere ... a prave jsem to vyzkousel, 1,3GB. Nic dalsiho krome nejakych pluginu nacteno neni. Zadny podklady, nic. Kdyz pod to hodim fotomapu a KM, tak to schroupe "jen" dalsich cca 500MB. Po donacteni rekneme "ridciho" okoli - zhruba stejna plocha jen mimo obec - (cca 200kB RAW) to prihodilo dalsich cca 200MB.

Takze se da (zhruba) rict, ze kazdy 1MB stazeny z OSM = +1GB zabrany ramky. (tohle opet zhruba odpovida maximalni plose kterou OSM dovoli jednim vrzem)

IMO tech +- 300MB je vlastni apka + pluginy. Prazdny josm si mi po spusteni zblajzne prave 1GB, ale pocitam ze vetsina je prazdna "doforoty".

Urcite by se to dalo zjistit presne, tohle je jen velmi hrubej odhad. Ale je to pekelne nenazrana appka ;D.

Navíc zpomalení ti můžou způsobovat i ty zobrazené vrstvy samy o sobě, pokud máš z nějakého důvodu delší odezvy. RUIAN a Lpis tohle dělají poměrně často.

Majka

> Od: "Zdeněk Pražák" <zpra...@seznam.cz>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org>
> Datum: 08.07.2020 08:24
> Předmět: Re: [talk-cz] zpomalení JOSM

no můj počítač je již starší a má 4 GB operační paměti
---------- Původní e-mail ----------