Při letních výletech používám navigaci založenou na OSM a všimnul jsem si, že ne všude mi navigace indikuje správnou rychlost. Jak to vylepšit?

Existuje klíč maxspeed=*
  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:maxspeed

Proklikávat všechny cesty a kontrolovat existenci a hodnotu maxspeed by bylo únavné. Zkuste použít:
  https://www.openstreetbrowser.org/
Vlevo vyberte Doprava -> Individuální doprava -> Maximální rychlost a na mapě se vám přehledně zobrazí maximální rychlosti.

Lehce tak najdete ulice protažené až za hranice města. Takové cesty rozstřihněte a přiřaďte jim správné hodnoty.

Obdobně vysoké hodnoty ve městě jsou podezřelé a nechám na vašem úsudku co s tím.

Pokud je něco zelené, tak je hodnota maxspeed neznámá. Navigace ji musí heuristikou odvozovat. Pomoci můžete přiřazením správné hodnoty. Např.:
    maxspeed=90

Jak na složitější situace: například ve směru orientace cesty je 90 (protože mimo obec) ale v protisměru je 70 (protože cedule kvuli nepřehledné křižovatce):
    maxspeed:forward=90
    maxspeed:backward=70

Plus můžete přidat zdroj - jak jste na ty hodnoty přišli:
    source:maxspeed:forward=CZ:rural
    source:maxspeed:backward=sign

Více o source:maxspeed=*:
    https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:source:maxspeed

Pokud vaše navigace používá OSRM a divíte se proč váse vede nějakou cestou, tak je dobré se podívat na:
    http://map.project-osrm.org/debug/#13.54/49.1887/16.5984
kde se rychle dozvíte co si algoritmus myslí o rychlosti. Při maximálním přiblížení uvidíte penalizace a bonusy.

Mirek