On Thursday 07 January 2010, Polderrunner wrote:

> Et tip for JOSM brugere. Når rundkørslen er tegnet, vælg rundkørslen og
> tast 'o'. Så bliver den pænt rund.

Men nogle rundkørsler er ikke rund [1], så tjek det inden du ændrer en
eksisterende rundkørsel. Husk også at tagge den med junction=roundabout
(oneway=yes er impliceret, så det er ikke nødvendigt at tilføje).

> Man får et langt bedre trace hvis man tager en rundtur eller to i
> rundkørslen i stedet for bare at køre igennem (men check lige i
> bakspejlet, at der ikke kører en strisser bagved!).

Det er en skam, at det er ikke tilladt at køre en rundkørsel to gange. ;-)

[1] Se f.e.
http://maps.google.dk/?ie=UTF8&ll=56.18685,10.087667&spn=0.000949,0.003004&t=h&z=19
(Denne rundkørsel er ikke en cirkel på OpenStreetMap endnu, nogen bør køre den
rund en gang.)

--
Freek