Hej Alle,

Jeg har i dag foretaget en import af POI data fra statoil.dk, efter at
have fået officiel tiladelse fra Statoil.

Dataene på Statoils hjemmeside er delt op i tre: Statoil
servicestationer, 1-2-3 tank-selv stationer og STC (Staoil Truck
Center).  Jeg har importeret alle tre filer. Det ser ud til, at
Statoil i visse tilfælde har lagt POI'er for de forskellige typer
service stationer det samme sted, men som regel ikke overlappende.

Det har været jævnt bøvlet at parse Statoils GPX data (dvs. navn og
addresse), så efter en grov oversættelse til OSM format, har jeg
måttet redigere filen manuelt.

POI'erne indeholder ligeledes tankstationernes addresser.

Hvis I derfor støder på to Statoil stationer lige oven i hinanden,
håber jeg I vil fikse det på bedste vis. Måske er det værd at beholde
begge POI'er i de situationer hvor der både ligger en STC og en
ordinær tankstation, da STC'erne er af særlig interesse for
lastbilschauffører.

Mvh,
Morten