Hvis man kigge på rute 161 (den gamle landevej mellem Odensen og Middelfart)
konstaterer man at cycleway=lane er sat det meste af vejen, også steder hvor
der er en rigtig cykelsti ?

Hvis man kigger i history for objectet kan man se at cycleway er ændre flere
gange i slutningen af 2009, af bl.a. Claus Hindsgaul og Niels Beck.

Det er bare sådan at jeg vil mene at de fleste steder på den strækning er
der ikke nogen cycleway. Der er en hvid kantmærkning i højre side af vejen,
men den er ikke lavet til ære for cyklisterne. Ofte er den asfalt der er
uden for stregen ganske smal, selvom den enkelte steder er ret bred, men jeg
mener stadig ikke det er en decideret cycleway.   Nu retter jeg generelt
ikke andres data, slet ikke når de er så nye som fra sidst i 2009, men jeg
har en mistanke om at cycleway er indført uden at man fysisk har set hvordan
vejen er, men det kan jeg jo ikke vide, vi kan også have divergerende
meninger om hvad en cycleway er. Jeg har tjekket op med
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Cykelstivejledning og
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Map_Features#Cycleway.

Jeg er af den faste overbevisning at rute 161 fra Odense til Middelfart er
forkert tacket med cycleway, kan man få nogle kommentarer, da jeg som sagt
helst ikke retter data der er under et halvt år gamle.

Mvh Esbern