Hej,

Ah, nu kan jeg se problemet. Problemet er, at der er tale om en
kommune, hvor alle vejene har fået nye vej-numre (efter
kommunalreformen). Der er ingen enkelt løsning på dette.

Opdateringsværktøjet tager udgangspunkt i en kommunekode+vejkode og
henter alle adresser fra de offentlige systemer, og henter så alle
adresser i OpenStreetMap ved samme kommunekode+vejkode. Men slår man
en vej op (fx Statene) med den nye vejkode, fandtes der ingen
eksisterende adresser med den nye vejkode.

Så der eksisterer både en Kildehaven 32 (#845588744) med den nye
vejkode og en Kildehaven 32 (#341756073) med den gamle vejkode:

http://www.openstreetmap.org/browse/node/341756073
http://www.openstreetmap.org/browse/node/845588744

Dog, bruger man den gamle nodes kommunekode+vejkode:
http://osm.ter.dk/address_street.php?MunicipalityCode=493&StreetCode=0085
.. så tilbyder værktøjet rigtigt nok at slette alle de gamle adresser,
idet de ikke længere findes under de koder.

En oprydningsmulighed kan være at fjerne alle forældede adresser
(under gamle kommuner) fra systemet, men så kommer der til at mangle
mange adresser fremover, indtil de manuelt er tilføjet (eller vi har
fået et helt friskt dump).

http://osm.rasher.dk/ er desværre stadigvæk nede; den tog ellers
udgangspunkt i eksisterende nodes fra OSM og brugte deres
vejkode-værdier til at lave opslag. Sådan kunne man let markere fx en
by, man selv havde opdateret med vejnavnene og få fjernet de gamle
adresser.

Jeg må se, om jeg kan lave noget lignende.

- Peter Brodersen