Tillyke og tak!

On Friday 10 September 2010 23:31:57 Peter Brodersen wrote:
> Lad os starte med de dårlige nyheder: En terabyte data kræver godt nok
> en del serverplads :-)

Hvis det ville være det største problem, så tror jeg ikke at vi har nogen :-)

[...]
> 4. Opsætte mapserver-software:
> Herpå skal der køre en passende tileserver, som kan tage imod requests
> og spytte relevante tiles tilbage. De nævnte, at MapServer
> (www.mapserver.org) skulle være til at bruge på deres datasæt. Der kan
> være nogle issues omkring projicering, men her kan én af deres
> medarbejdere nok bruge lidt fritid på at hjælpe os, hvis der er
> problemer.
>
> 5. Implementere denne server i OSM-software (Potlatch, JOSM, etc.):
> [...]

Jeg har lidt erfaring med MapServer og servering af ortofotos da jeg fik
ortofotos fra min hjemby for nogle år siden.  Hvis man bruger WMS så kører det
uden problemer i JOSM med WMS Pluginen (og det virker også i Potlatch så vidt
jeg ved).

Ellers kan jeg også bekræfte at der er stadigvæk meget at gøre udenfor, selvom
man har ortofotos ;-)

--
Freek