On Fri, Oct 22, 2010 at 09:06:10AM +0200, Jens Winbladh wrote:

> Tænker at opdelingen af større byer er en fin ide, men hvad betyder 75 %
> etc.her vil et opdateret kort over "status" give en hvis slags mening.
> Tænker også at det jeg bruge mest tid på er at kortlægge og ikke på at
> opdatere status for område.
> Men der giver mening når man er helt færdigt med et område (hvornår man se
> end er det), hvor området er klar afgrænset som f.eks. mindre byer. (her har
> vi f.eks. Danske byer i wikien:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Danske_Byer#Storbyer_.28City.29)

Den fortegelse på wikien er efter min opfattelse fuldstændig værdiløs.
Den vil jo altid være uaktuel. Jeg er enig med Jens, det vil være
nyttigt med en oversigt som opdateres automatisk fra databasen.

Freeks kort er genialt til at få et overblik over et større område, men
når man arbejder lokalt er det man har brug for et mere detaljeret
overblik: hvor mangler der noget? Personligt bruger jeg rashers
fabelagtige kort med adresse-knuder, her kan man let se om der er
koncentrationer af adresser uden adgangsveje, og bruge det til at
planlægge sin tur.

-- Morten