Hej

Tænkte at andre måtte sidde i samme dilemma som vi gøre her.

Så jeg fandt normen for kort til orienteringsløb: særligt afsnittet for
stier og skovveje. Klippet fra link pdf
fil<http://lazarus.elte.hu/mc/museum/2000-isom-den.pdf> side
23:
*
*
*503 Vej*
Offentlig eller privat vej, smallere end 5 meter og bredere end 3 meter.
Afstanden mellem de sorte linier skal udfyldes med brun farve. Vej under
anlæg vises med stiplede linier.

*OSM: Evt. track grade
1<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dtrack>eller
unclaissified<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dunclassified>
*

*504 Mindre vej*
Vej med belægning af grus eller lignende, som jævntlig vedligeholdes, og
som kan befærdes af personvogne hele året. Bredde mindre end 3 meter.

*OSM:  track grade 1-2 <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dtrack>
*
*
*
*505 God skovvej*
Skovvej, markvej eller dårligt vedligeholdt grusvej, som kan befærdes af
personvogne, hvis der køres langsomt. Bredde mindre end 3 meter.

*OSM:  track grade  <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dtrack>
3-4*

*506 God sti, skovvej*
God sti, som er mere end et enkelt spor samt gamle skovveje, som er
lettere tilgroede med græs eller lignende, men dog stadig er tydelige.

*OSM:  track grade 4<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dtrack>-5
eller path <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpath>+ **
trail_visibility*
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:trail_visibility>*=good
eller **excellent**

*507 Sti*
Sti med et enkelt spor eller gamle tilgroede skovveje og slæbespor, som kan
følges i konkurrencetempo.

*OSM:  path  <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpath>+ **
trail_visibility*
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:trail_visibility>*=good
eller lavere**

*508 Utydelig sti*
Sti med et enkelt spor eller gamle tilgroede skovveje og slæbespor, som er
utydelige og vanskelige at stedfæste ved løb på tværs.

*OSM:  path  <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpath>+ **
trail_visibility*
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:trail_visibility>*=bad
eller lavere **
*
*
**hvis det er (gl.')tilgroet skovvej kan evt. **track grade 4-5 bruges, hvis
det er muligt for en 4x4
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dtrack>af kører der.*

Hvad tænker I om det.

/Jens