10. dec. 2010 00.17 skrev Tomas Groth <tomasgr...@yahoo.dk>:
> Hejsa

> Det er mig der har mappet i Strib, Middelfart, Fredericia og omegn udfra Bing
> de
> seneste dage. Jeg håber ikke jeg har lavet for mange fejl... Jeg prøver at
> holde
> mig til at mappe veje i beboelseskvaterer, da det typisk er de veje der
> mangler
> i OSM. Jeg har lidt lokalt kendskab til Fredericia og startede med at mappe
> der,
> og så var det svært at stoppe igen ;)  Hvis du som lokal gerne vil stå for at
> [...]

Du skal have tak for dit arbejde, det skulle ikke tages som kritik,
det jeg mener er at det ligesom er en ny metode at mappe efter foto,
før i tiden lavede man et gpsspor og mappede, det gik heller ikke
altid godt, men man havde da i det mindste set de steder der blev
mappet. Når nu der er lagt en masse veje ind efter fotos så er det
vigtigt at "dem med lokalkenskab" tager ud og tjekker at kortet er
rigtigt og evt stadig tager gps spor, det er trods alt en pokkers god
dokumentation i osm databasen. Men det er jo en kæmpe fordel med
fotos, mange ting som ikke er mappet vil nu blive det, f.eks. Strib
som vist hovedsageligt var lavet af mig, og der går måneder mellem at
jeg er i Strib, så et komplet Strib havde lange udsigter hvis ikke du
lige havde lavet det.

Alt i alt må osm kun kunne blive bedre med en kombination af luftfoto
og gps, bare husk begge metoders begrænsninger, og hvad angår foto lad
være med at rette noget der allerede er lavet uden at dobbelttjekke
med virkeligheden, hvilket er en generel kommentar og ikke specielt
omkring Strib arbejdet.

Mvh
Esbern