On Monday 13 December 2010 20:40:11 Ole Nielsen wrote:

> Hvis man har højopløselige luftfotos til rådighed er det nok bedre at
> indtegne bygningerne direkte.
>
> I Holland har jeg tegnet en del landuse=farmyard baseret på halvdårlige
> yahoo luftfotos. Bygninger var lige små nok til at blive indtegnet
> ordentligt (de er så senere dukket op via 3dshapes importen). Når jeg
> indtegner farmyard tager jeg hele moletjavsen med, dvs staldbygninger,
> udyrkede udenomsarealer ud til dyrket mark, gylletank, stuehus, have
> etc. Det hele hører sammen i en enhed og grænsen er nem at se på
> [...]

Det er det samme jeg har gjort med højopløselige luftfotos (men så har jeg
ogsa selv tilføjet bygninger), se for eksempel her:
http://www.osm.org/?lat=51.47868&lon=5.51754&zoom=17&layers=M

Jeg er helt enig i at det ofte er nemt at se om jord er "farmyard" eller ej.
Jeg forstår ikke helt, om du også tager "dyrket mark" med i farmyard'en.
Skulle det ikke være landuse=farm[land]?

Det eneste lille problem jeg har med landuse=farmyard er at skille mellem den
og landuse=residential hvis man har en små landsby som består af almindelige
huser og gårde.  Så ville jeg tagge det hele med landuse=residential, men det
ville måske være bedre også at bruge landuse=farmyard.

--
Freek