Hej

Jeg mapper så vidt muligt efter virkligheden, således at det hvor vejen og
marken ligger lige opad hinanden, så sætter jeg dem sammen.

(f.eks.
http://maps.google.dk/?ie=UTF8&hq=&ll=55.520444,9.51158&spn=0,0.006866&t=h&z=18&layer=c&cbll=55.520444,9.51158&panoid=XYWv0Gkb_U6Bd2IInnhEfw&cbp=12,266.72,,0,14.35
).

Ellers lægger jeg marken ved ved siden af vejen - f.eks. (
http://maps.google.dk/?ie=UTF8&hq=&t=h&layer=c&cbll=55.513925,9.510117&panoid=0xP1uR3VKdS-zxxwNES_5g&cbp=12,5.09,,0,5.63&ll=55.513925,9.510117&spn=0,0.027466&z=16
)

Det er til at se i Furgo og specielt når man kender stederne (som jeg mener
er en forudsætning i mange henseender)

Jeg laver et mellemrum imellem marker, hvis der f.eks. er et hegn ( se
sidste link). Ellers laver jeg det som en stor (selv om der er forskellige
afgrøder).

Jeg forsøger at holde mig fra relations, idet jeg synes de er mega bøvlede
at arbejde med når OSM data er eksporteret. Men jeg bruger dem ved 'øer' i
markerne (f.eks. på Lyø http://osm.org/go/0H4aZ7FkI-)

Ellers forsøger jeg at 'micro' mappe, således at man kan se at området er
mappet og 'færdigt'.

Mht. "landuse=residential" og "landuse=commerciel", ser jeg det som typisk
som arbitrært. Således kan det sagtens følge en vej.

Mvh

Jens