Tirsdag 01 marts 2011 20:12:41 skrev Martin List-Petersen:

> Absolut. Der er ingen problemer at tilføje veje, bygninger etc. baseret
> på luftfoto. Man skal bare have helst to eller 3 gps spor, som man kan
> calibrere efter, så passer resten sku' også.
>
> Det hjælper tydeligvis, hvis man har lokal kendskab til området eller
> har været der. Nogle steder er det jo ikke så nemt at få et akkurat gps
> spor, så hvis man har nogle på andre veje deromkring, som man er sikker
> er akkurat, så går den lige så godt.
>
> Med venlig hilsen,
> Martin List-Petersen

Jeg støder på masser af veje mm, som tydeligvis er smidt på osm med en skovl.
Dem retter jeg uden videre betænkning til efter Fugro, selvom jeg måske ikke
umiddelbart er så kendt i det pågældende område. Men hvis jeg kan fornemme at
vedkommende der sidst har rørt ved tingene har været rimeligt nøjagtig/
kompetent, så lader jeg dem være selvom de måske er lidt off i forhold til
Fugro. Jeg kan konstatere at jeg tilsyneladende har det mere med nøjagtighed
end nogle andre mappere.

Jeg har lige siddet og lavet et lille kvalitets tjek af nogle af vejene i Ribe
og kan konstatere at man kan få ret gode traces når man sidder på en cykel og
har gps'en indstillet til at logge hvert sekund.

--
Mvh Michael