Martin List-Petersen <martin@...> writes:
> "exit_to" blev kun indørt i Josm for omkring 5 måneder siden, men "name"
> er sidenhen flittigt blev konverteret til "exit_to". I USA var der snak
> om at convertere alle afkørslers "name" til "exit_to" i et huk i oktober.

Ikke at jeg på forhånd har nogen mening om sagen, men jeg læste den
wikiside du linkede til, og så vidt jeg kan se, er name til navnet på afkørslen
mens exit_to er til hvor den leder hen til. Det er vel ikke nødvendigvis
det samme?

F.eks. ude i det landlige hvor exit_to vel typisk indeholder navnet på de
største/nærmeste byer man kan komme til fra afkørslen.

> Jeg tænkte det er en god ide at nævne det. Navigationssoftware der
> bruger OSM data vil uden "exit_to" ellers ikke give meget mere end
> afkørselsnummer når man skal af et sted, medmindre softwaren bruger
> "name" taget som nødløsning.

Som jeg opfatter wikisiden, skulle softwaren sige "afkørsel [ref] [name]
mod [exit_ti]", f.eks. "afkørsel 24 Øster Uttrup Vej mod centrum og
Aalborg Ø".

Nu vi er ved motorvejsafkørsler så har jeg rettet et par stykker hvor
afkørsler/tilkørsler var sat alt for tæt på broen over i forhold til hvor
de faktisk begyndte. Man kunne godt forestille sig at det kunne give
problemer med en GPS der advarer om en afkørsel for sent.

Det er let at se på Fugros kort, men det har nok ikke været så nemt
før i tiden.

Ole