Hej.

Jeg mindes at en kørelærer på et tidspunkt omtalte forskellen på de blå/firkantede og de rød-hvide hastighedsbegrænsning:

- Forbudstavlerne fortæller logisk nok at det er forbudt at kører hurtigere end det skiltede.

- De blå tavler fortæller hvordan forholdene er på stedet - og da man må ikke køre hurtigere end hvad forholdene tillader, betyder det bare at det er en anden paragraf man bliver sigtet for overtrædelse af...

Jeg gætter på at man i praksis nok kun bliver sigtet når det _er_ gået galt i det sidste tilfælde, men det er bare min formodning.

VH
Jakob Riis Josephsen