2011/11/4 Morten Juhl-Johansen Zölde-Fejer <mj...@syntaktisk.dk>:
> Kære venner, lidt assistance her -
> Jeg har indtegnet et par skoler, hvor der er en form for åbne
> gårdhaver indeni bygningen, som jeg ikke er helt sikker på, hvordan jeg
> indtegner - eksempel: http://osm.org/go/0H543dM1x--
> ... kunne nogen give mig et tip til det?

Hej Morten

Jeg har tilladt mig at rette din bygning til hvordan du kan gøre det

Først har jeg tilføjet 3 stk haver leisure=garden (ved ikke om interne
skolegårdshaver har deres eget tag)  - jeg har dernæst oprettet en
relation (multipolygon)
building = yes (relationsnummer 1828845) så har jeg tilføjet de tre
haver som rollen "inner" til denne multipolygon fordi de udgør
inderkredsen af bygningen.

Yderkredsen af bygningen
http://www.openstreetmap.org/browse/way/135844425 har jeg givet rollen
"outer" og tilføjet multipolygonen - bemærk at "building=yes" har jeg
fjernet i "135844425" yderpolygonen, det er fordi denne yderpolygon jo
ikke udgør hele bygningen, Det er multipolygonen der beskriver hele
bygningen i form af inner og outer rollerne.

Jeg ved godt i starten at dette er lidt kompleks her i starten - Der
er på OSM wiki nogle eksempler
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Multipolygon_Examples og mere intro
her http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Multipolygon

Håber det  var en hjælp - Men prøv selv et par skoler mere.

vh
Søren Johannessen