On 25/01/2012 10:02, Morten Kjeldgaard wrote:

On 24/01/2012, at 23.28, Jonas Häggqvist wrote:
En indkørsel vil jeg mappe med som

highway=service
service=driveway
access=private

Jeg opfatter nu access=private som meget restriktiv, og ikke normalt
relevant for danske forhold, med mindre der er et skilt med "Al
uvedkommende færdsel forbudt". Måske snarere:

access=permissive

eller måske

access=destination

Jeg mener at have forstået, at service=driveway som standard har access=destination, dvs man har ikke noget at gøre der, medmindre man besøger en adresse på vejen.

Leder vejen op til flere grunde vil jeg mene det ofte bare kan tagges
som highway=residential - selvfølgelig afhængig af hvordan det ser ud
i det enkelte tilfælde.

+1

Hvis det drejer sig om en privat fællesvej uden selvstændigt gadenavn foretrækker jeg at bruge highway=service, service=driveway. En residential vej er en offentlig vej eller i hvert fald en vej, der tillader offentlig trafik. Der er dog grænsetilfælde, især i sommerhusområder med masser af små navngivne fællesveje med 'ærindekørsel tilladt' skilte. Dem gør jeg normalt til 'residential' med tilføjelse af et access tag.

Ole N / polderrunner