9. feb. 2012 12.58 skrev Emil Tin <z...@tmf.kk.dk>:
> tak for svarene. i den ruteberegner vi arbejder er det vigtigt for os at vi
> kan kende forskel på hvor man kan cykler, trække, og cykler er helt forbudt.
> der er en del mindre genveje hvor det har betydning.

Aha. :)

> jeg synes egentlig godt om din ide med at bruge prohibited. det ville så
> betydet at no og dismount betyder det samme - nemlig at man kan trække sin
> cykel?

Der er måske den forskel at du er garanteret at du kan. Jeg synes også
der er en semantisk forskel i at indikere at man forventer
cykeltrafik, der så dog skal stå af cyklen.

Efter at have tænkt lidt over det, ville jeg nok anbefale du brugte
bicycle=no i kombination med bicycle:wheeling=no eller
bicycle:carry=no så det er helt eksplicit hvad der er forbudt,
prohibited er lidt uklart og hvis du næsten kun skal bruge det i
Botanisk Have, så er det vel ikke noget problem at indtaste lidt
ekstra på de få stier der?

Ole