Rune Kruse skrev:
Nu er jeg ikke den store licens nørd, men kan man ikke umiddelbart hente
kommunegrænser ind fra DAGI?

Hej Rune,

Der har været et par svar på listen, men eftersom jeg ikke er sikker på, at du får mails til listen, sender jeg dem også direkte til dig.

Det korte svar er, at KMS har en klausul om, at "Ved enhver anvendelse af temaer skal der gøres opmærksom på Kort & Matrikelstyrelsens ophavsret."

Det er uklart, om det er nok at angive det i en source-tag i OSM, eller om det betyder, at alle kort renderet efter disse data skal markeres eksplicit med "Copyright KMS". Hvis det sidste er tilfældet, kan vi ikke lægge DAGI ind i OSM.

Vi har spurgt KMS om deres fortolkning, og om de kan give os en eksplicit tilladelse til at lægge DAGI ind i OSM. De har ikke svaret ja eller nej. De overvejer det, men har indikeret, at der godt kan gå lang tid, før de har en beslutning.

- Jørgen
--- Begin Message ---
Hej Rune

Der har lige kørt en diskussion på listen her om dette: http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/2012-February/002384.html

Nu er jeg ikke den store licens nørd, men kan man ikke umiddelbart hente kommunegrænser ind fra DAGI?

Der står her, http://www.kms.dk/Produktkatalog/DAGI/, at DAGI er frit tilgængeligt for kommercielle og ikke-kommercielle formål uden betaling.

Venlig hilsen
Rune

Med venlig hilsen
--
Thomas Bredøl
Mathilde Parken 25, 1. MF

--- End Message ---
--- Begin Message ---
Lige dén tråd er nok ikke vores 'finest hour'. Men ellers er al det
centrale info her: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Permissions

/Lars