Hej!

I forbindelse med Skobbler er jeg blevet opmærksom på et problem her:

http://www.openstreetmap.org/?lat=57.03071&lon=9.993986&zoom=18&layers=M

Sagen er den at boligforeningen har nogle store veje som fører ind i
et parkeringsområde hvor folk formodes at parkere. Disse er tagget som
highway=residential med parkeringsområdet markeret som sådan. Der er
imidlertid også nogle flisebelagte serviceveje der fører hen til selve
opgangene. Mens cykling og gang på disse er problemfrit, formodes man
ikke at køre sin bil derhen, undtagen i særlige tilfælde, hvis f.eks.
man skal til at flytte. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået
brugen (jeg bor ikke i blokkene men passerer ofte).

I øjeblikket er servicevejene tagget med highway=service og ikke
andet, men det giver problemet at ruteplanlæggeren sender bilister
helt hen til nummeret på en opgang i stedet for at stoppe ved
parkeringspladsen. Måske kunne man tilføje nogle tags for at undgå
dette? Nogle ideer?

Ole