> hej,

Hej Emil,

> jeg vil høre om i kender til firmaer eller udviklere der har erfaring med
> opsætning/drift af tile-servere? gerne også med erfaring i at udarbejde nye
> styles til mapnik.
>
> jeg kender til tyske geofabrik . findes der nogen lignende i danmark?

Uden det skal blive en reklame, vil jeg indskyde, at jeg selv arbejder
et sted, hvor vi netop er i gang med at udbyde OSM-data på en
Geofabrik-lignende måde…

Lige nu kører vi det i test, så vi har ikke meget offentligt
tilgængeligt info, men vi forventer snart at gå i fuld drift. Det vi
kommer til at tilbyde er fra starten er tiles og WMS i UTM32/euref89
(så danske data uden problemer kan over/underlægges) og et par andre
projektioner, med lidt forskellige opdateringsmuligheder (f.eks.
månedligt eller ”semi live”/30 min.). Vi har flere forskellige styles
på servicen, så det er også noget vi ”går og roder” med her. Jeg er
selv mest på teknikken, men jeg er da sikker på, at vi gerne tager en
uforpligtende snak med jer...

Mvh

Gregers
(Som deltager på listen som ivrig privat mapper, men arbejder hos
Grontmij – bl.a. med vores OpenStreetMap-services)