En af mine bekendte har købt den, og den ser ikke helt tosset ud.

Man skal dog være opmærksom på at rute planlægningen kun er til
cykelister og fodgængere.

Man kan få ruter fra ens aktuelle lokalitet til en adresse, til et poi i
nærheden eller i en bestemt by.

Den er relativt længe om at beregne eller gen-beregne en rute, men hvis
man er på cykel eller til fods gør det jo ikke så meget.

Det installerede kort er lidt ældre, men kan opdateres via et
medfølgende program (desværre kun til windows, som sædvanlig). Jeg har
ikke prøvet men jeg fik det indtryk at man kun kan opdatere via medions
server (hvilket kan gå hen og give et problem om et til to år når medion
ikke længere gider understøtte denne model), og kun kan gøre det uden
betaling, de 2 første gange.

Den har en rimeligt følsom GPS modtager der er ret hurtig til at få
lock, kan tracke, markere waypoints og eksportere i GPX format. Den kan
også importere GPX filer og vise dem på kortet.

Jeg har lagt et billede af skærmen med kortet for området omkring den
fynske motorvej, frakørsel 52 på
http://http://kimfoder.dk/images/osmmedion.jpg

Kim