Hej alle sammen

Hvis du benytter JOSM værktøjet, så kan du nu kalde luftfotolaget fra
2012 (FOT ortofoto) via en WMS tjeneste fra Geodatastyrelsen.
Luftfotolaget dækker hele Danmark og er i 10 cm opløsning.

Jeg har skrevet en lille guide til hvordan du opsætter JOSM - link

http://www.microformats.dk/2013/03/14/sadan-kalder-du-geodatastyrelsens-wms-tjenester-fra-josm/

Desværre skal I først oprette en gratis brugerkonto hos
Geodatastyrelsen før I kan hente luftfotos ned i JOSM. Hvis guiden
ikke virker eller er meget uklar så sig lige til.

Desværre er der pt. ingen løsning til jer der benytter Potlatch 2 som
jeres fortrukne OpenStreetMap værktøj. Jeg kan godt påtage mig at
spørge om Geodatastyrelsen evt. vil lave sådan en løsning - Har ingen
ide om, hvor krævende det vil være for dem (tid = penge) at lave.

Med venlig hilsen
Søren Johannessen