Er det bare en hensigtserklæring du har fået, eller har du fået GST til at
lave en seperat licens til OSM? Kan vi se den?

Krediteringen (ps. dato på datasættet skal med ved kreditering jf. GST's
licenskrav) er jo bare en delmængde  af problemet [#]. Har du taget hånd om
f.eks.:

1. "Ovennævnte vilkår gælder også, såfremt brugeren videregiver data
fra Geodatastyrelsen
til tredjepart."
Det kan ikke garanteres.
2. "Det skal sikres, at brug af data er i overensstemmelse med dansk ret."
Hvordan gør vi det. OSM befinder sig i første omgang ikke i DK, editeres
også af ikke-danskere uden for DK, og er derfor nok ikke underlagt dansk
lov.
3. "Myndigheden kan til enhver tid ændre brugsretten til data og vilkårene
herfor."
Vi kan vel ikke acceptere en massesletning af data fordi GST får nye ideer.

[#] http://www.gst.dk/Emner/Frie_data/Vilkaar/

Er det en gene

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe