Michael Andersen skrev:
> Jeg har ikke set nærmere på Langebro, men hvis i ikke allerede har
> bemærket http://www.openstreetmap.org/?note=27447, så er det i denne
> forbindelse værd at kigge på den nu.

Enig.

> Er der nogle der vil give et bud på den myriade af highways som ny er
> lagt på broen?

Det area, der er lavet med highway=pedestrian er i hvert fald helt
forkert. Broen kan næppe betegnes som gågade.

At lave selve vejen som to one-way mener jeg godt kan forsvares. Der er
fuldt optrukket linie og man kan ikke lave u-vending. Det er helle ikke
realistisk for fodgængere at krydse den og gå ned ad trappen på den
anden side af vejen.

Om cykelstier skal mappes for sig selv har vi diskuteret ofte på denne
liste. Jeg vil mene, at Emil's svar er helt korrekt.

> Der er ingen specifik hastighedsbegrænsning på broen, det vil sige at
> der færdselslovens almindelige grænser der gælder.

Derfor kan (og bør) man alligevel angive maxspeed, hvis man er sikker
på, hvad den er. Hvis det er en generel hastighedsgrænse, bør man dog
sætte source:maxspeed=DK:urban (henholdsvis DK:rural, DK:motorway)

Man kan desuden overveje, om man ikke skulle tagge Langebro som
bridge=bascule :-)

- Jørgen