On Thu, 26 Sep 2013 14:26:40 +0200
Esbern Snare <esbensn...@gmail.com> wrote:

> Det er nu 3. gang jeg skal til at fjerne en rundkørsel i Middelfart,
> mellem Hovedvejen, Brovej og Vandværksvej
> http://osm.org/go/0Hz_U2PF   Rundkørslen er der ikke mere selvom den
> er på luftfoto.

Tak. Jeg var faktisk "offer" for den fejl. Jeg kørte gennem Middelfart
den 24 maj og blev lidt irriteret over at Osmand sagde: "take the
second exit" uden at jeg kunne se en rundkørsel.
På det tidspunkt havde du allerede rettet det i datasættet, det var
bare ikke kommet med i Osmand kort.

Hvilket minder mig om at jeg har rettet fx, at der er heller der er
lavet som rundkørsler, hvilket er meget forvirrende.

Fx hvor der bare er lille helle midt på en vej. Det kan man markere ved
at dele vejen op i to ensrettede veje der hver sin side om hellen.
Men hvis man så forbinder forbinder de to ensrettede veje med hinanden
får man en fladtrykt rundkørsel med to veje. Så når man kommer kørende
siger GPS-en, at man skal tage den første afkørsel i rundkørslen. Det
er forvirrende, især hvis der er en rigtig rundkørsel kort efter.

> Store dele af Middelfart omlægges for tiden p.g.a.
> den kommende Avlbyafkørslen på motorvejen, der snart åbner, derfor
> skal man altså ud at se på tingene inden man bare retter.
>
> Jeg synes at jeg har lagt noter om sagen på kortet og i datasættet
> alligevel flyver nogen over og opretter en rundkørsel hver gang jeg
> fjerner den.

Du kunne tilføje en note, der siger at der ikke er en rundkørsel.
Jeg ser at Winbladh har gjort det fx for en bro, der ikke er der.
http://www.openstreetmap.org/?note=32128#map=19/55.49361/9.81441&layers=N

Men det er ikke sikkert, at den bliver set.
Jeg ser den ikke i hverken Id eller Potlash (som den sidste
indkarnation af rundkørslen er lavet med). Jeg synes at editors burde
vise alle noter.

--
Niels Elgaard Larsen