> Tak for rapporten. Jeg morede mig lidt over kvalitetssikringssliden. :)

Selv tak.

> Hvad er egentlig konklusionen på routing? Er vi derhenne hvor man kan
> installere et par pakker på sin Debian-server og så få en lokal kopi
> op at køre i løbet af et par timer?

Vi er derhenne, hvor man godt kan følge en howto på sin server selv og
så få en standard-installation op at køre.
For pgRouting er Anita Grasers blog god at læse: http://anitagraser.com
For OSRM er det nok mest projektets egen side: http://www.project-osrm.org

I min erfaring er det dog forsat sådan, at det er det udenom, der er
svært. Man skal f.eks. kende til dataene og deres karakteristika i DK
for at kunne lave meningsfuld routing. At installere OSRM og pgRouting
er nemt, men det tager tid at tune sin routingmotor (trawle sider
igennem med regler, attributter, trial and error osv.)  Jeg har
desuden brugt en del tid på at få robust opdatering af vores OSM-data
osv.

> Det er jo positivt. I mine øjne er en af de interessante ting ved OSM
> ikke kun dataene, men også det at der efterhånden opstår et ret åbent
> økosystem der producerer software omkring det.

Jeg er, som jeg skrev, ret enig i den betragtning. Derudover er det
også godt at der _ikke kun_ produceres software omkring OSM, men at
eksisterende software (og mindset) byder OSM-data indenfor som et
seriøst datasæt.

Mvh

Gregers