Lidt uddybende

OpenStreetMap har aldrig været under en CC-BY 2.0 licens - men under
CC-BY-SA 2.0 - der er kæmpe forskel

Hvis vi kigger på den finske licens som er meget lig den danske
http://www.maanmittauslaitos.fi/en/NLS_open_data_licence_version1_20120501
 På importlisten er den angivet svarende til en CC-BY 3.0
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue  (kig under
National Land Survey of Finland)

Der er andre CC-BY på listen og disse passer altså med ODbL

/Søren Johannessen