Disse tracks skyldes formentlig at der tidligere har været noget usikkerhed
eller manglende viden/enighed om hvordan diverse features tagges.
Og ja, i dag er der vist generel enighed blandt etablerede osm-folk om at
primære adgangsveje tagges highway=service;service=driveway.

Jeg er i tidens løb stødt på et betydeligt antal adgangsveje taget som enten
track eller residential, men har fordi mit fokus har været på andre ting kun
retagget forholdsvist få af dem.

Efterhånden er jeg dog (måske på grund af dovenskab) begyndt at udelade
service=driveway.

Der kan i øvrigt være stor forskel på at køre på en decideret jordvej og en
velholdt grusvej, så jeg foretrækker at der bruges surface=gravel / dirt
fremfor bare unpaved.

Mvh
  Hjart

Niels Elgaard Larsen <elga...@agol.dk> skrev:

>Jo, jeg har også rettet en hel del af dem.
>
>Det ser ud som om der er nogen, der især tidligere, har mappet alle
>grusveje som "track".
>
>Men der er jo et "surface" tag til den slags.
>
>Til gengæld synes jeg, at det nogle steder kan være svært at vurdere,
>om
>det også skal tagges som service=driveway.
>
>Der er også en veje, der er tagget som "track", der burde være fx
>highway=unclassified, surface=unpaved.

Sendt fra min Android telefon med AndMail. Undskyld hvis jeg er lidt kortfattet.