> Jeg har tænkt i de baner. Det burde ikke være helt umuligt at udvide
> oisfixes-systemet så man kan indrapportere dem der og så kommunerne
> kan se dem der -

Ja, og bare vi selv får slettede adresser ind i oisfixes med en
osak:identifier så kan vi sørge for at de ikke bliver automatisk
importeret igen.

> men jeg er foreløbigt oppe på to små børn nu, så jeg
> har ikke rigtig haft energi til at kigge på det. :/

Det er jo et GitHub projekt, så måske kunne andre have tid til at se på det.

> Angående flytning så har jeg i sin tid flyttet nogle stykker som
> senere blev overskrevet. Så jeg tænker vi også der er nødt til at have
> udtænkt en fornuftig procedure for hvordan vi gør, en som gerne skulle
> resultere i den offentlige myndighed kan få rettet deres data. Måske
> skal adresseimporteringssystemet være mere snedigt.

Jeg synes godt, at vi kan leve med at flytningen bliver overskrevet hvis
OSAK-koordinaterne opdateres, eller måske endda med at det sker når
adressen opdateres i OSAK.

Men så kunne jeg godt tænke mig at der automatisk blev indsat en fixme,
så man hurtigt kunne checke det i fx KeepRight.

For eksempel hvis en adresse er placeret på et forkert hus og man
flytter den til det rigtige, eller en bunke adresser for ny bebyggelse
er placeret i eet punkt og man flytter dem ud på de enkelte huse, så er
det sandsynligt at OSAK på et tidspunkt retter det til noget mere præcist.

Mht til at offentlig myndigheder kan få rettet deres data, så kan vi
gøre det med tagging, fx "ois:moved=var i havnebassin" og så evt
generere lister ud fra det. Det er misvisende at beholde et ois:fixme
tag efter at vi selv har flyttet adressen.