Nu skal vi lige slå kold vand i blodet.  Ja, loven kan være en mærkeligt
ting, men "retslige konsekvenser" vil ikke opstå med mindre en minister
ønsker det.  En politiker som sagsøger en non-profit for gratis at servere
Danskerne data de allerede har betalt for igennem deres skat?  "politisk
selvmord" er den udtryk du leder efter.  Det er ikke en skattekonstruktion
i Luxembourg vi snakker om!  Worst case scenario er en løftet pegefinger,
et ønske om at fjerne data "så vidt muligt" og forbud at gøre det igen i
fremtiden.  Og hvis Christiansborg får rotter i loftet og sagsøger, så vil
jeg gerne møde den dommer som udstøder bøder.  Så ren teknisk synes jeg vi
skal tage udgangspunkt i et realistisk "worst case".  Hvis import-robotten
tagger alt med kilden, burde en slette-robot kunne fjerne det igen "så vidt
muligt".

mvh
Michel

Michel Coene