On 16-07-2015 07:44, Nick Østergaard wrote:
> Kigger man på wiki'en wil man se:
>
> Names
>
> Often the station is operated operator=* by one of the major brands
> brand=* and has a tenant tenant=*. If the station has a name of its
> own, that can be tagged too using name=*. Related tags such as
> Addresses, phone=* and website=* can also be added.
>
> Så følger man det kan du lave name="F24 Skærbæk", muligvis
> operator=Q8, brand=F24.
>
> Jeg er ikke helt sikker på hvad sammenhængen mellem Q8 og F24 i
> virkeligheden er.

Ja, jeg havde læst wikien, men var ikke helt sikker på hvad forholdene
er i Danmark. Jeg har dog fundet ud af af jeg nok har tagget en del som
"operator", som skulle have været "brand".

Statoil skriver:
https://www.statoil.dk/dk_DK/pg1334074598443/privat/paastationen/1-2-3stationer.html

==
Ejer du i dag et benzin-anlæg, der ligger centralt for lokale
hovedfærdselsårer eller i nærheden af et indkøbscenter, og er du
interesseret i et samarbejde med 1-2-3, er du velkommen til at kontakte ...
==

Det antyder vel at der findes Statoil benzinstationer med brand=123 og
en privat "operator".

Niels Elgaard Larsen