Jeg redigerer herfra:
https://www.openstreetmap.org/user/Hammershoej/

Jeg har som udgangspunkt ikke tænkt mig at køre en log, men er ikke argument-imun hvis du har nogle gode grunde til at bruge tid på det? Redigeringerne er i sagens natur åbne.

Ift. afgørelse i tvivlstilfælde kan jeg dels spørge den sidste der har rørt relationen på det givne sted, dels kan jeg bede vejdirektoratet om at afklare tvivl med den aktuelle kommune. SOm udgangspunkt forventer jeg ikke de store afvigelser på det eksisterende rutenet. Jeg har desuden spurgt ind til de udleverede ruteændringer og fået bekræftet at jeg kun har fået dem som er skiltet og godkendt.

vh
/A

On 13/10/2015 20:47, Lars Gravengaard wrote:
Hej Andreas

Tillykke med jobbet.

>men gøre hvad jeg kan for at sikre at det er virkeligheden der repræsenteres.

Må man spørge hvordan?

Vil der være en åben log eller ?

Under hvilken user vil du bruge på www.openstreetmap.org <http://www.openstreetmap.org> ?

Mvh

Lars G

    Hej Talk-dk,

    til orientering er jeg blevet hyret af Vejdirektoratet til at
    opdatere de nationale cykelruter i osm, hvilket vil ske over den
    næste måneds tid.

    Jeg har fået udleveret kort med alle officielle, implementerede og
    godkendte ændringer fra de sidste år. Udover at indtegne ændrede
    ruteforløb bliver en vigtig underopgave at sammenligne de
    resterende dele af de officielle ruter med indtegningen i osm.

    Jeg vil naturligvis være opmærksom på grundreglen om at osm først
    og fremmest afspejler den fysiske virkelighed. Ved
    uoverensstemmelser vil jeg derfor ikke bare blindt ændre
    indtegning til de officielle ruter, men gøre hvad jeg kan for at
    sikre at det er virkeligheden der repræsenteres.

    Der skal samlet gennemgås omkring 4.600 km fordelt på 6.600 segmenter.

    Vh
    Andreas Hammershøj