Tobias Stenby Brixen:
> Hej, jeg har et par spørgsmål i forbindelse med hvordan man finder
> information til brug i OSM.
>
> Er det ok at:
> 1) tage fx åbningertider fra restauranternes egne hjemmesider, hvor der
> er et copyright symbol på hjemmesiden?
> 2) tage fx åbningertider fra restauranternes egne hjemmesider, hvor der
> ikke er et copyright symbol på hjemmesiden?
> 3) bruge Google søgning (eller anden søgemaskine) til at finde frem til
> en restaurants hjemmeside?

som jeg skrev i en anden mail, så mener jeg at det er ok.

generelt skal man være opmærksom på at det jo ikke kun er dansk
lovgivninger, der er afgørende. Derudover har OSM også deres egne,
formodentligt strengere retningsliner.

> Og til sidst et lidt andet spørgsmål: Er det muligt at søge i talk-dk’s
> arkiver?

Du mener søge i:
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/

Mange søgemskiner forstår vist søgninger af typen:
url:https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/ cykelsti

> På forhånd tak.
>
> —
> Tobias Stenby Brixen