Hej,

I Må gerne hjælpe med et fjerne madsteder, der ikke eksisterer mere, fra
OSM:

http://digitalfrihed.dk/restaurants/all.html
(det er alle de magenta cirkler).

Nu er vi kommet så langt, så stort set alle madsteder i FVST også er er
i OSM. Og stort set alle madsteder i OSM har smileyrapporter, dvs de har
et fvst:navnelbnr tag.

Men der er ca 700 madsteder i OSM som nu har et navnelbnr fra FVST, som
ikke længere findes i FVST.

De fleste er ophørt og skal derfor slettes fra OSM. Men der er også
nogle, der er dubletter, som bør merges sammen, så vi beholder tagningen.

Jeg tror også, at der er nogle steder, der kun har åbent om sommeren og
af en eller anden grund har mistet deres FVST registrering, men
formodentlig får den igen.

Der er også steder, som ikke har et navnelbnr fra FVST, men som ikke
desto mindre findes og er er åbne. (mit bedste eksempel er Cocks and
Cows på Rosenvængets alle, som jeg cyklede forbi for at være helt
sikker, på at de stadig fandtes.)

Og mange lukkede steder har stadig en webside, der foregiver, at de er
åbne. I det hele taget er det meget besværligt, at overbevise sig om at
et sted faktisk ikke findes mere.

Men det er til gengæld meget nemt at rydde op i sit eget lokalområde, så
det vil jeg bede jer alle sammen om at gøre.

Jeg har nu samlet det meste af funktionaliteten til håndtering af
madsteder på een enkelt side:
  http://digitalfrihed.dk/restaurants/all.html

Og tilføjet nye funktioner, så man fx hurtigt kan lave søgninger på
formodede lukkede madsteder i telefonbogen, i FVST og på resten af
internettet,

Men altså check siden og hvis I er enige i at stederne ikke findes, så
slet dem.

--
Niels Elgaard Larsen