On onsdag den 22. februar 2017 21.24.50 CET Henrik Puukka-S ørensen wrote:
> Hej
>
> Jeg har lige fjernet de hedengangne døgnnettoer. Jeg har ved omdannelsen til
> almindelige Netto butikker tillige skrevet det stednavn som Netto anvender
> på deres hjemmeside, f.eks. Netto Birkerød. Er det egentlig forkert?
>
> Jeg synes ikke helt jeg kan læse det ud af wikien.

Jeg vil ikke forvente at dette ville kunne læses ud af vores wiki.

Min opfattelse er at de her stednavne som man kan se på Nettos hjemmeside mest
er til "internt" brug. Jeg kan sagtens se hvordan stednavnet kan være nyttigt
på hjemmesiden og internt i kæden, men på den fysiske facade på de enkelte
butikker står der jo aldrig andet end blot "Netto".

Desuden oplever jeg det som både forstyrrende og overflødigt at have "Netto" +
"stednavn" på OSM. Når jeg studerer et OSM-baseret kort behøver jeg jo ikke
det der ekstra stednavn for at kunne se hvor butikken er placeret.

> Et andet forhold er retningsbestemmelsen af cykelstier og fortove.
>
> På ensrettede veje vælger jeg altid cycleway:right når cykelstien er på
> højre side i forhold til kørselsretningen, uanset om husnumrene til højre
> går i faldende retning.
>
> På dobbeltrettede veje, hvor der kun er cykelsti i den ene side vælger jeg
> cycleway:right,hvis husnumrene går i stigende rækkefølge (typisk de lige
> numre).
>
> Er det korrekt?

Kan du give eksempler på dette (osm-links)?