Hej Talk

jeg har fået en henvendelse fra Esbjerg kommunes GIS-mand, som meget gerne
vil støtte op om OSM. Han har div. Datasæt (som jeg vil spørge nærmere ind
til) som han gerne vil dele, men har ikke selv knowhow eller ressourcer til
at gå i gang.

Jeg vil selvfølgelig sige følgende:

- mange tak for interessen:)
- han skal være sikker på at han har ret til at dele data (ift. OSM's
licens)
- masseimport er en sjældenthed i OSM-regi af de sædvanlige grunde...

Når det er sagt, hvordan står vi så ift. til at modtage kommunal data?
- er det noget vi generelt har interesse for?
- i så fald, hvilke datasæt kunne være interessante?
- praktisk, hvordan vil vi gerne have data overleveret?
- er det nogen som ville være interesserede i at bearbejde og importere
eventuelle relevante datasæt?

Vh
Hammershøj