Jeg vil lige sikre mig at vi er enige inden jeg sletter flere vejnavne.

Jeg vil mene at fx motorvejsafkørsler som fx:
http://www.openstreetmap.org/way/144800475

ikke skal have et navn. Medmindre det er særlige afkørsler
(motorway_link), som har deres eget navn (fx Kridstsvinget i Aalborg).
Altså de skal ikke bare have samme navn som de vej, de fører fra eller til.

Jeg har været passager i biler hvor føreren brugte Osmand og blev
forvirrede når de fx blev bedt om at køre til højre på
Helsingørmotorvejen, når de i forvejen kørte på Helsingørmotorvejen.

Det har været anført at kortet på
http://danmarksadresser.dk/

giver navne til hvad som helst.

Jeg har kigget på kortet. For det første er det ikke ret korrekt. Det
kalder fx Lakolkstien
https://www.openstreetmap.org/way/33849601
for "Ringvejen"

Jeg tror ikke, at kortet har samme autoritet som de data, det bruges til
at vise.

Uanset det, så skal vi følge OSM wikien, som ikke lægger op til at
navngive afkørsler.

Motorvejsafkørsler har ikke vejskilte, der viser deres navne. Så det kan
vi ikke bruge. Bortset fra at jeg mener, at det er et argument for ikke
at sætte name tagget i OSM.

TLDR
Jeg vil gerne slette navne på motorvejsafkørsler og andre afkørsler, der
bare har samme navn som den vej, de fører fra eller til.

--
Niels Elgaard Larsen