Jeg har i de sidste par uger gennemgået rundkørsler, afkørsler og
udfletninger i Danmark.

Jeg har fundet en del ret alvorlige fejl, som alle drejer sig om
ensretninger.

Jeg har lavet et lille galleri med nogle af fejlene:

https://agol.dk/osm/fejlgal/

for at illustrere, hvad vi skal blive bedre til at opdage.
(alle de illustrerede fejl har jeg naturligvis allerede rettet i OSM)

For mange af fejlene har været der i mange år uden at nogen har opdaget dem.

Efterhånden som vi forfiner kortet, laver vi flere og flere korte
ensrettede vejstykker. Og så er det vigtigt, at vi er meget omhyggelige
med at vende ensretningerne rigtigt. For hvis vi gør det forkert, er det
tydeligvis svært at opdage. Nok fordi ruteberegnere altid vil rute os
udenom problemerne.

--
Niels Elgaard Larsen