On søndag den 15. april 2018 19.40.32 CEST Jakob Barfod wrote:

> Helt enig. Det nævnes flere gange i tråden, at DAR kommer til at blive det
> autoritative datagrundlag - og fx slette/ændre adressenoder i OSM, hvis der
> er kommer nye(re) data fra DAR.
>
> Det synes jeg er en tvivlsom tilgang; der er stor chance for, at OSM's data
> er mere korrekte (fx rettelse af forkerte koordinater) eller fyldestgørende
> (fx i form af supplerende tags) end data fra DAR (jf. mit spørgsmål om
> supplerende tags;
> https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/2018-April/005026.html).
>
> Venligst,

Som nævnt tidligere sker det jævnligt at især begyndere ved diverse uheld
(først og fremmest ved at komme til at "gribe fat" i en node når de forsøger
at "panne" kortet) kommer til fejlagtigt at rykke adresser op til flere 100 m
(eksempel fra i dag: https://www.openstreetmap.org/changeset/58115512).

Det sker også jævnligt at folk aktivt forsøger at rette adresser i OSM (flytte
lidt rundt på dem eller ændre numre). Fint nok. Men som vi flere gange
tidligere på denne liste har været inde på må det korrekte altså være at
adresser importeret til OSM fra DAR rettes ved kilden (altså ved henvendelse
til DAR)