Jeg har udsorteret og kategoriseret ca 4500 punkter fra Nordøstgrønland - stationer, hytter, bjergtoppe, fjorde osv. fra GEUS-oversigt. Dér kan man downloade til regneark, men data lider af, at de grundlæggende er POIer: Navn med koordinater, mens typen og f.eks. højden af bjergtinder står i tekstfelt. Dette har jeg uddraget og normaliseret.

Jeg har også fra GEUS - mod kildeangivelse - fået lov til at importere hele baduljen til OSM.

Men jeg vil ikke gøre det selv, for sådant har jeg aldrig prøvet.

Min OSM baggrund er i det væsentlige kortlægning af en enkelt kommune i Tyrkiet - Måske 1000 km gennemkørt, GPS-spor gemt, moskeer, skoler og andet fundet,  og landsbyskilte noteret. Derfra håndredigering.

Lige nu går trykning af papirkort i gang.

Men bulk-import vil jeg helst ikke røre ved, specielt da det bør være en éngangsforeteelse. Hvem melder sig frivilligt?

--
Med venlig Hilsen Anders Hedelund - and...@xoz.dk  +45 3990 5335 Mob: +45 6150
5335 TR: +90 531 831 0220